The existential journey in Smaller than the Guggenheim and Rome at the End of the Line

Authors

  • Federico Cendejas Corzo Universidad Autónoma Metropolitana

Keywords:

contemporary Mexican theater, existentialism, dramatic literature, philosophy, character analysis

Abstract

The existential journey of the characters of Más pequeños que el Guggenheim (2010) by Alejandro Ricaño and Roma al final de la vía (2011) by Daniel Serrano is the main point of analysis of this essay. From the perspective of existentialist philosophy a literary approach to these dramatic texts by contemporary Mexican authors.

Downloads

Download data is not yet available.

References

García de Mendoza, A. (2012) El existencialismo. Palibrio: Bloomington, Indiana.

Nietzsche, F. (1986) Humano, demasiado humano. 5ta. Edición. México: Editores Mexicanos Unidos.

Ricaño, A. (2010) Más pequeños que el Guggenheim. Buenos Aires: Centro Latinoamericano de Creación e Investigación Teatral.

Salazar, S. (2013) “Yalula, la mujer de fuego” en Cuentos de Tepetongo. México: Juan Pablos Editor.

Sartre, J.P. (2001) “La filosofía de Sarte”, disponible en: <http://www.webdianoia.com/contemporanea/sartre/sartre_filo.htm> (Consultada en julio de 2015).

Serna, E. (2013) “La amistad femenina” en Domingo del 28 de abril de 2013, disponible en: <http://www.domingoeluniversal.mx/columnas/detalle/La+amistad+femenina-1440> (Consultado en julio de 2015).

Serrano, D. (2011) Roma al final de la vía. México: Dramared-FONCA.

Published

2025-11-10

How to Cite

Cendejas Corzo, F. (2025). The existential journey in Smaller than the Guggenheim and Rome at the End of the Line. Sincronía, 20(69), 152–162. Retrieved from https://revistasincronia.cucsh.udg.mx/index.php/sincronia/article/view/767

Issue

Section

PHILOSOPHY